dilluns, 14 de desembre del 2009

Seminari: Divendres 11 desembre.

Debat sobre la pel•lícula:

En l’ultima sessió del seminari, es van explicar un parell de contes, es van desenvolupar quatre entorns sonors vistos des de diferents punts de vista, i vam acabar la sessió debatent i comentant una sèrie de preguntes sobre la pel•lícula Billy Elliot, vista el divendres passat.
Podem començar per parlar del conte explicat per la Cristina Almazán, anomenat ‘’ la cuca de llum’’. En aquest conte s’han utilitzat petites titelles de paper com a recurs material, i bàsicament a girat entorn al desig de transformació d’aquesta cuca en diferents animals, com per exemple un grill, un centpeus, una mosca. Crec que la moralina d’aquest conte ha estat que cadascú ha de ser un mateix, sense pensar en ser una altra persona.
D’altra banda, la Irene Gras ens ha explicat un conte de les tres bessones en versió nadalenca. Aquest conte afavoreix l’aprenentatge dels colors i dels elements nadalencs.
Pel que fa als entorns sonors, la Eli ens ha presentat una activitat ben original i diferent ha la resta. Ha començat per explicar-nos tots els sorolls que sentia de dilluns a divendres, i desprès els que sentia el cap de setmana ( que segons ella n’hi havia molts més). Desprès ens ha plantejat una activitat la qual tractava d’endevinar una sèrie de sorolls que ella havia gravat des de que sortia de casa fins que arribava a l’escola.
Els sons que he pogut deduir han estat:
- Petjades.
- El vent.
- La porta.
- Una moto.
- Veus.
- Una altra moto.
- El tren.
- Persones parlant.
- Nens d’una escola.
- Els pares dels nens.
Desprès ens ha fet una exemple d’entorn sonor dins l’auditori durant un concert, i ens ha exemplificat tots aquells sorolls que es poden estalviar per tant de no molestar.
Desprès la Laura Moragas ens ha fet un entorn sonor també bastant diferent. Ens ha presentat l’entorn en un dia en que ella va anar a buscar bolets. I desprès, quan ella sap el que fan els seus nens a l’habitació depenent dels sons que percep.
Aquesta activitat han acabat per exposar-la l’Arantxa ( tot destacant els camions que sens habitualment sota de casa seva) i la Irene ( donant importància a la gran contaminació acústica produïda principalment per nosaltres mateixos).
D’altra banda hem acabat la sessió per debatre i comentar una sèrie de preguntes que fan referència a la temàtica de la pel•lícula Billy Elliot.
Podem dir que han sorgit diferents opinions sobre generes masculins i femenins, i capacitats i activitats destinades o realitzades per alguns d’aquests generes. Això ho relacionem molt amb la pel•lícula, ja que el protagonista sofreix una discriminació de gènere, ja que pel que fa a aquella època ( i encara avui dia no esta del tot normalitzat) estava mal vist que un nen participes en activitats destinades bàsicament per a nenes.

Valoració:
Penso que alguns dels entorns sonors presentats en aquesta sessió han estat molt originals i alhora diferents, ja que hem pogut escoltar nosaltres mateixos aquests sons els quals no parem mai atenció.
Pel que fa al debat de la pel•lícula, hem pogut debatre i intercanviar opinions sobre qüestions de gènere i de sexe, les quals la societat encara no té gaire clares tot i estar en els temps en que estem.

Frase de la sessió:
Gaudim actualment d’un moment de transició de valors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada