dijous, 5 de novembre del 2009

Seminari: Dimarts 03 Novembre.

Conte, noticies,entorn sonor i debat:

En l’ultima sessió del seminari, la Vanessa Novell va iniciar-la tot explicant un conte fent referència a la castanyada. Ha sigut un conte molt entretingut i participatiu, en el qual els nens podien cantar i participar en les diferents situacions de la historia.
Desprès d’aquesta breu activitat, l’Arantxa i la Berta ens han presentat una noticia publicada al diari ‘’ El País’’ en la que tracta de la digitalització de les aules. Un cop presentada i comentada aquesta noticia, aquestes dues companyes ens han proposat una activitat en forma de debat en la qual havíem de defensar o criticar la distracció dels nens davant els ordinadors, tot partint la classe en dos grups.
Tot seguit l’Arantxa Velasco i la Cristina ens han exposat una altra noticia que tracta de la necessitat de obtenir més auxiliars a educació infantil per part de les escoles.
Segons la noticia, ens diu que no donen una auxiliar si entre les dues classes no arriben a un nombre de 42 nens, i per aquesta raó molt dels pares d’aquests nens troben que hi ha una necessitat important i reivindiquen la seva opinió sobre la llei.
En aquesta mateixa exposició, aquestes dues companyes també ens preparen una activitat més dinàmica per treballar aspectes d’aquesta noticia. Es basava en repartir un paperet a cadascú i segons els paper assignat havíem d’adoptar un rol o un altre i representar-lo mitjançat un debat a classe. Els rols eren els següents: pares de fills amb problemes, directors, subdirectors, auxiliars, administratius econòmics, etc...
Més tard, la Berta Hinojosa i l'Arantxa ens van presentar l’activitat de l’entorn sonor. Aquestes ens van parlar dels sons dins de casa seva ( el 90% eren de coses tecnològiques), els sons o sorolls fora de casa seva, i els que hi havia quan anaven de casa a la universitat ( amb moto o amb cotxe).
Finalment, la professora va proposar-nos una activitat molt senzilla, que es basava en que cadascú de nosaltres havia de donar les seves claus a la tutora de seminari, i aquesta dins d’una bossa les havia d’anar traient una a una i fer-les sonar. Nosaltres havíem d’endevinar quines eren les nostres claus tot guiant-nos simplement per el soroll que feien.

Valoració:
Puc dir, que les presentacions de les noticies s’han fet molt més entenedores i interessants quan hem començat a debatre-les i a tractar-les més pràcticament i dinàmicament.
Afegeixo que l’ultima activitat ha estat molt interessant ja que com només per el soroll que produïen unes claus, molts de les persones de la classe han pogut detectar quines eren les seves. Simplement crec que és per la familiaritat amb aquest so, o per algun altre fet desconegut que encara no he pogut descobrir.

Frase sobre la sessió:
Amb una part pràctica, tota presentació resulta més dinàmica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada