diumenge, 1 de novembre del 2009

Cultura i programa lliure.

La cultura lliure penso que tracta de crear una sèrie de valors informàtics i tecnològics per tal de que hi hagi un mínim de normes perquè ningú practiqui un tipus de corrupció.
A partir d’aquesta cultura lliure entenem el concepte d’ unió, on tothom pot passar-se informació entre ells i sobretot on tothom pugui accedir a tota la informació que necessiti. Es parla de cultura lliure a nivell de globalització. És el fet de permetre que no hi hagi cap mena de prohibició ni dificultat a l'hora d'utilitzar els programes o a l'hora d'obrir els arxius segons el programa amb el que han estat creats.
Fent referència a aquest tema, podem dir que hem estat parlant i comentant-lo a classe desprès de que tothom es llegeixi uns links que apareixen en el blink, i ens donen tota la informació necessària per tal d’entendre aquest programa i cultura lliure.
Desprès de comentar en grup tot allò que fa referència a aquesta temàtica, hem posat en comú una activitat que havíem de fer a traves del blink i que ens exemplifica unes quantes situacions en les quals exposa la cultura lliure, però hem de escollir la més incorrecta i la més correcta, i justificar-ho.

Exercici:

A- El professor d'educació física diu als seu alumnes: "Per demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Jordan Collezione 20/3" per a poder fer les pràctiques de bàsquet.

Podem dir que és potser un exemple una mica massa exagerat, ja que aquesta afirmació no la trobarem en cap professor d’educació física del món, ja que no és coherent imposar una marca de bambes per molt bones que siguin, quan no tothom es pot adaptar al mateix pressupost.


B- Estem a classe fent un projecte de col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra i les aneu enganxant i comentant al Word.

Podem dir que tampoc és la més correcta de totes, ja que de moment no ens proposa que anem a internet a cercar informació i desprès que la exposem en un programa d’escriptura, sinó que ens indica el programa concret i no ens deixa o no ens proposa utilitzar-ne un altre.


C- Per a preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic PowerPoint en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2007, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten i la propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.

Bàsicament, podem dir que aquest exemple és com l’anterior, és a dir, el professor dicta el programa que han d’utilitzar els alumnes sense deixar llibertat per escollir-ne un altre.


D- El professor de ciències, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares".

Crec que aquesta és la més correcta de totes , ja que si ens fixem bé en com esta redactat, no ens especifica necessariament que postals s’hagi de pagar, es pot deduir que les poden regalar, i tampoc ens indica necessariament quines hem de comprar, és a dir, que tenim la llibertat de comprar la que vulguem.

En definitiva, prenem per més correcta la ‘’D’’, ja que és la que ens exemplifica millor la cultura lliure.
pd: sento penjar-ho tard.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada