dimecres, 11 de novembre del 2009

Seminari: Dimarts 10 Novembre.

L’originalitat dels contes:

En l’ultima sessió del seminari, vam dedicar-la bàsicament a explicar contes i a debatre una noticia exposada per la Berta i la Sara.
Els primers contes van ser explicats per la Eli, que va començar per explicar el conte de ``La sopa de pedres´´, el qual al principi ens resultava molt graciós potser pels elements que utilitzava i la manera en que els utilitzava.
El segon conte de la Eli va ser explicat en grup, és a dir, mitjançant unes cartes amb elements i personatges diversos les va repartir aleatòriament entre tots els companys de seminari. Ordenadament, tots havíem d’anar llençant al centre de la taula una de les nostres cartes i continuar la historia segons la carta llançada i fent referència i relació al context de la historia del company anterior. La tutora en una jugada magistral, que entre astúcia, picardia i cara, va acabar la historia llençant totes les seves cartes alhora.
Un cop la Eli havia finalitzat la seva explicació dels contes, va començar l’Arantxa a explicar el seu conte titulat `` Els tres porquets´´.
Va donar la casualitat de que una altra companya de la classe tenia uns peluixos dels personatges, i d’aquesta manera l’Arantxa va poder fer del seu conte, una activitat més lúdica i plena de dinamisme.
Més tard, la Berta i la Sara van exposar-nos una noticia d’actualitat publicada al diari digital ``El Periódico´´. Aquesta noticia es titula `` Educación plantea alargar la enseñanza obligatoria hasta los 18 años´´, i bàsicament tracta de que el ministre de Educació Ángel Gabilondo proposa cursar el batxillerat en quatre anys, és a dir que arribi l’ensenyança obligatòria fins als 18 anys.
A partir d’aquesta noticia, van sorgir una sèrie de propostes i opinions diferents, les quals es va originar una sèrie de debat, encara que algunes aportacions van allunyar-se de la temàtica tractada.

Valoració:
Penso que aquests contes explicats avui han estat explicats de tal manera que capten l’atenció dels més petits, més que res per els recursos materials que han estat utilitzats.
Molts dels nens que escolten els contes no acaben d’entendre l’argument o no és mostren amb prou capacitat per mostrar aquesta atenció que el conte requereix, però a partir del recurs o suport material el nen pot travessar obstacles que abans el separaven del conte.

Frase de la sessió:
Motivar i divertir facilita l’aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada