dimarts, 17 de novembre del 2009

Seminari: Divendres 13 Novembre.

Avui s’expliquen amb titelles:

En l’ultima sessió del seminari, va començar la Laura Cortada amb la seva activitat de l’entorn sonor, on posava de relleu els sons que no es para a escoltar ja que els té molt assimilats, sobretot els de casa seva i durant el trajecte a la Facultat.
Desprès, va continuar amb la mateixa activitat la Cristina Almazán que segons ella va fixar-se més amb el so de tots els electrodomèstics, tot desconnectant-los un a un, va veure el petit so que produïen si parem una mica d’atenció.
Podem dir que també va donar èmfasis al so del rellotge, sobretot a la nit.

Més tard, la Berta Hinojosa va explicar-nos un conte titulat ``peix peixet´´, el qual un peixet perdut havia de trobar la seva mare dins el mar, però no és fins al final que la troba, ja que durant tot el conte només apareixen altres animals marins amb colors i formes molt diferents a les seves. Puc afegir que ha estat un conte curt i poc participatiu, però es un bon conte per a treballar els color amb els nens.
Tot seguit la Laura Moragues va començar a explicar-nos dos contes, ‘’La princesa, el príncep i la fada’’ i ‘’el Pepet no té orelles’’.
El primer el va explicar amb titelles i amb la ajuda de la Eli, però primer va fer-nos quatre pinzellades de com havia fet aquestes titelles.
Tot i que ella deia que aquest conte no l’havia preparat, ha estat molt correcte en quan a diàleg, presentació i argument, i penso que és un bon conte i un bon recurs per a utilitzar amb els nens.
El segon conte de la Laura, al igual que el primer, també era inventat per ella i presentava un recurs molt dinàmic i apropiat per als nens. Presentava un fons metàl•lic, on els nens podrien enganxar una sèrie de imans que componen el quadre en el qual es desenvolupa el conte. Aquest conte tracta d’un nen anomenat Pepet que perd les seves orelles, perquè no escolta ni als seus pares ni als seus amics, però desprès d’una reflexió personal que fa el protagonista, aquest recupera les seves orelles.

Valoració:
Penso que cada conte ha de tenir la seva moral, és a dir, que els nens desprès d’haver escoltat un conte han de treure alguna conclusió i algun aprenentatge que l’ajudi a millorar algun aspecte del seu comportament. Com es el cas del conte del Pepet, els nens poden aprendre que s’ha d’escoltar o no fer que no sentim, aquelles persones més importants per a nosaltres.

Frase de la sessió:
Un conte inventat pot ser el més pràctic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada